Trwa ładowanie proszę czekać ...

Uciec przed zakwaszeniem

3 grudnia 2016

Na zakwaszenie organizmu czyli zaburzoną równowagę kwasowo – zasadową cierpi nawet 80 procent Europejczyków. Będzie to powodować osłabienie, podatność na infekcję, senność, problemy ze skóra i włosami. Może to prowadzić do zaparć i biegunek.

Dlaczego w ogóle dochodzi do zakwaszenia organizmu?

W organizmie każdego człowieka są różne zmiany na poziomie komórkowym. Potrzebują jednak one odpowiednich warunków, w tym również dobrego pH. Naturalne wynosi w okolicach 7.3-7,4. Będzie to więc stan lekko zasadowy. W organizmie tworzone są produkty zdolne do zakwaszania oraz alkalizowania. Problemy zaczynają się w momencie, gdy w organizmie przeważają jednak te pierwsze. O ile to możliwe próbować będziemy walczyć z tymi niedoskonałościami poprzez większe wydalanie Co2 przez nasze płuca albo też zmianę mocznika na amoniak w nerkach, który wiąże kwasy. Jednak zawsze ma to swoje granice.

Przyczyny zakwaszenia organizmu

Jeśli jesteśmy mało aktywni fizycznie, prowadzimy szybkie tempo życia, pojawia się stres to mamy już kilka czynników, z którymi systemy regulacji mogą mieć problem. Dużą rolę w utrzymywaniu równowagi kwasowo zasadowej będzie miało również żywienie. Mamy więc wpływ na to jakie będą uwalniać się w organizmie składniki w czasie tych przemian. Produkty, które mają sód, potas, wapń, magnez są alkalizujące natomiast fosfor, chlor, siarka zakwaszają.

Produkty, które zakwaszają organizm:

jaja,

mięso,

wędliny,

ryby,

sery,

produkty zbożowe,

polerowany ryż,

tłuszcze,

słodycze,

Naturalne produkty

słodkie napoje gazowane,

kawa, czarna herbata, alkohol.

Produkty odkwaszające organizm

kasza gryczana i jaglana,

surowe mleko i śmietana,

warzywa (zwłaszcza: cukinia, szpinak, bakłażan, rzodkiew, buraki, brokuły, marchew, seler, pomidor),

większość owoców (zwłaszcza: kiwi, arbuzy, banany, brzoskwinie, cytrusy, truskawki, maliny),

migdały.

Jak widać, produkty zakwaszające organizm nie muszą być więc wcale kwaśne w smaku, jednak zakwasza to, co powstaje po ich rozkładzie.

Jak uniknąć zakwaszenia organizmu?

Jeśli chcemy sobie radzić z zakwaszaniem należy wprowadzać do swojej diety takie produkty, które będą to zakwaszenie minimalizować. Jeśli tego nie zrobimy będzie to prowadziło do destrukcji organizmu i rozwiązaniem nie jest eliminacja tych składników z diety. Należy umieć zachowywać umiar i mieć więcej produktów alkalizujących niż zakwaszających. Starajmy się unikać wysoko przetworzonych potraw i to już będzie szansa na to, by o swój organizm skutecznie zadbać. Dodatkowo nawadniajmy się odpowiednio, ponieważ to również może dawać szanse na odpowiedni poziom zasad w organizmie.